9 Ekim 2015 Cuma

HYATT REGENCY'DE GELATO WORKSHOPU

Last week I had the chance to taste the most delicious gelatos prepared by Grand Hyatt Regency's creative Italian Executive Chef, Fabio Brambilla. Fabio Brambilla showed us also how to prepare the best Gelatos. I can say only "You must try it" :)



Ünlü bir düşünürün dediği gibi "Without ice cream there would be darkness and chaos" yani bu sözün özeti dondurma mutluluktur, gülümsemedir, neşedir...güzel olan herşeydir ;) Geçtiğimiz günlerde Grand Hyatt Regency İstanbul'un düzenlediği çok renkli ve keyifli bir workshop'daydım. Gelato yapmayı öğrendim :D İtalyanlar dondurmaya Gelato diyorlar ve kendi dondurmalarını farklı bir yere konumlandırıyorlar. Gelato taze ve doğal malzemelerden yapılıyor, işte biz de workshopumuzda tam da bunu yaptık.Grand Hyatt'ın executive şefi Fabio Brambilla -ki ben kendisiyle daha önce de tanışıp yemeklerine hayran kalmıştım- (bkz.eski yazım) bize hem dondurma yapmanın inceliklerini öğretti hem de harika bir lezzet şöleni yaşattı. Gelato yapımının aslında sanıldığı kadar zor olmadığını ve evde de ufak bazı detaylara dikkat ederek harikalar yaratılabildiğini gördük. Hazır meyve püresi ve taze meyve ile yapılan gelatoların tat olarak ne kadar farklı olduğunu da deneme şansımız oldu ve dışarıda yediğimiz dondurmalara göre çok daha az kalori aldık. Şimdi ben sizlere dondurmaların ne kadar güzel olduğunu anlatmaya çalışsam da o lezzeti anlatmam mümkün olmayacak, o nedenle sizleri fotoğraflarla başbaşa bırakıyorum ama en güzeli de gidip bir deneyin diyorum ;)
Not: Bu arada sizlere ufak bir tüyo, eğer evde gelato yapacaksanız çilekli dondurmanızın daha canlı renkte gözükmesi için karışıma azıcık domates püresi katabilirsiniz. Domates püresi ayarında konulduğunda dondurmanın tadını değiştirmiyor ama renkte inanılmazbir fark oluşuyor.















1 yorum:

The Dainty Dolls House dedi ki...

Yum, love icecream :) x