31 Aralık 2013 Salı

THE MARMARA CHOCOLATE♥

Only few hours and then 2014 :) Wherever you are in the world I wish all of you a happy new year and an amazing year ahead. Enjoy my chocolate photos from Hotel The Marmara ;)

*Madem 2014'ün son saatlerini yaşıyoruz o zaman içimiz açılsın, ağzımız tatlansın ve gözlerimiz bayram etsin. Atalım kederleri ve iç hesaplaşmaları bir tarafa ve geleceğe keyifle bakalım...Herkese bu post kadar tatlı ve mutlu yıllaaaaar :)


Çikolata nehirlerinde yüzsem, onları havalara atıp atıp yutsam, sarılıp kokularını doyasıya içime çeksem ve yesem yesem hiç kilo almasam. İşte en büyük hayalim...veee geçtiğimiz günlerde The Marmara Hotel sayesinde gerçekleşti :) The Marmara'nın Tuti Restaurant'ında gerçekleşen bu keyifli etkinliğin mimarı yine Mekanist ekibi ;) Hoşgeldiniz kahvelerimizi içerken otelin Yiyecek ve İçecek Koordinatörü Nedim Albayrak ve baş şefi Rudolf van Nunen'in detaylı anlatımı ile çikolata yolculuğumuz başladı. Meğer kakao yapımı için ne çok emek harcanıyormuş, ne zor aşamalardan geçiliyormuş. Hollanda'da bir çikolaya borsası olduğunu, en iyi çikolataların İsviçre'de değil Belçika'da bulunduğunu, iyi çikolatada en az %40 oranında kakao bulunması gerektiği gibi bir sürü önemli bilgi öğrendik.








Bu detaylı bilgilendirmelerden sonra The Marmara'nın çikolata dükkanını ziyaret ettik. Chocolate Shop'da tam bir yeni yıl şöleni yaşanıyordu. Yılbaşı sepetleri, özel çikolata kutuları, pastalar, noel babalar hatta Hansel ve Gretel'in evi bile vardıııı :) Akabinde çikolataların nasıl yapıldığını izlemek ve tabii ki ufak bir tadım yapmak için üretim kısmına geçtik(burası en sevdiğim yer oldu!!!) The Marmara'nın deneyimli çikolata şefi Sabri Usta bizi karşıladı ve çikolata yapımın tüm detaylarını anlattı. O kadar çok çeşit ve o kadar çok farklı tat vardı ki, ben hepsini sizler için denedim ve onayladım. Herkes çikolata komalarına girdiğinde bile ben hala tadıyordum. Sadece sizler için kendimi feda ettim ve kilo alma pahasına bile yedim :P
Ebrashca ve Üşengeç Şef :)

Çikolataları gören herkes çooook sevinçli :)




Saniyeler içinde tüketilen çikolataların yapımları bazen günlerce sürüyor...

Çok farklı çeşitler denedik, wasabi sevmeme rağmen çikolata işin içine girince wasabi bile bana sempatik gelmeye başladı. Ama asıl favorilerim Sabri ustanın yeni kahveli çikolatası ve passion fruitlu olan mmmm....mmmm. Tüm çikolataları tükettikten sonra Baş Şef Nunen'in bizler için hazırladığı özel tatlı tabağı ile de nirvanaya ulaştık. Şefin randevusu adlı tatlı tek kelime ile muhteşemdi. The Marmara Hotel'in yenilenen bölümlerine de ufak bir ziyaret yaptıktan sonra bu keyifli günü yuvarlana yuvarlana tamamladık ;) Özet olarak şunu rahatlıkla söyleyebilirim: The Marmara Hotel benden çikolata konusunda da beş yıldız ve kocaman bir kalp aldı Herkese tekrar mutlu yıllaaaaaar :)

Süprizlerle dolu tatlımız (kalp kalp)
The Marmara ve muhteşem manzarası
Veeee tüm ekip bir arada, bu keyifli gün için çooook teşekkürler :)

2 yorum:

The Dainty Dolls House dedi ki...

Happy New Year doll, I hope it's the very best one for you!! xx

BERRY-DEW dedi ki...

Thank you dear, happy new year :) I wish you and your family all the best for 2014❤